Nieuws gefilterd op Fractie

Schriftelijke vragen schootsvelden Zaltbommel

Schootsvelden

Deze week is de gemeente Zaltbommel gestart met de renovatie van de bolwerken rondom de binnenstad. Over een paar jaar is het weer een mooi groen en landelijk park. Tegelijkertijd wordt er achterstallig onderhoud gepleegd aan de schootsvelden, net buiten de bolwerken. Er wordt nu flink gesnoeid, maar pas over ongeveer zes jaar staat de herinrichting gepland. Omdat er tegelijk een een steeds groter tekort aan losloopgebieden voor honden in en om de binnenstad is, heeft GroenLinks hierover deze week schriftelijke vragen gesteld.

Windmolens: nog steeds geen besluit

In de Zaltbommelse gemeenteraad is nog geen meerderheid voor de komst van drie windmolens langs de A2. Het college onderzoekt nu of er twee windmolens op bedrijventerrein de Wildeman kunnen komen. De besluitvorming duurt al jaren en de tijd voor de duurzaamheidsambitie in 2020 dringt. GroenLinks fractievoorzitter Hellen Sluiter stak tijdens de raadsvergadering gisteren een helder betoog af. Lees hier haar verhaal.